Sportlov...

Så närmar sig slutet av sportlovet. Så mycket sportande har det väl inte blivit för min del. Dagarna har rusat iväg.
Har varit i Eskilstuna hos mor som innebär mycket prat från henne och lyssnande från mitt. Många repriser blir det och besvikelser över vad livet gav och inte ger. Trots att min mor inte är lastgammal  (75år) så har hon i mycket slutat att leva sen min far gick bort,känns bittert och svårt. Vet inte hur jag ska ställa mig, ska jag slå näven i bordet och skrika LEV....??
Det hela är att hon lever sitt liv med radio, tv och då jag kommer dit. Hon har alltid en gedigen lista över vad som ska göras  men som alltid slutar med att "det gör vi när du kommer nästa gång".För då måste jag ju snart komma igen och det snart helst igår.
Vi eller rättare sagt jag hade tur att det fanns OS som bröt .
Dagarna går som sagt iallafall fort och onsdagen förgylldes av ett Filippa besök som glade både  gamla mor och farmor. Hon är helt underbar. Åt som sin far och vi andra ,laga god mat är något min mor kan.
Saknar verkligen att inte mitt älskade barbarn bor närmare så man kan träffas oftare för jag tror att det är vad jag behöver för att få kraft just nu.
Så det är det bara att bita i de sista dagar som ska användas till städande och omdömesskrivande.
Kanske jag kan ta hjälp av Filippa som fick ett "städkit "av mig .... kommenterar detta mer imorgon .





lite städning hemma hos min mor 

Lotta

Kommentarer
Postat av: kyllikki

Jag förstår dig Lotta!

Härligt att ha en liten Filippa!

Väger upp längtan till din(dina)fina i Italien!

Snart är ni där!Mamma är lik sin mamma....,du vet sången!KRAM

2010-02-26 @ 15:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0