LYCKA?

Tänk att jag hitta en bok som stämde in lite med mina tankegångar just nu.
Kajsa Ingermarsson Drömliv - Lycklig på riktig upptäckte dock att det är svårt att lyssna på den här sortens böcker hinner inte stanna upp och reflektera.
Varför stämmer det då med mina tankar just nu? Jo i mitt nedgågna jag med förkylning och för mycket annat funderade jag mycket på det här med vad man gör och hur man själv kan påverka det som händer. Kajsa prata om "lyckan som livet " att lycka inte är den korta euforiska känslan utan ett tillstånd som ska var ständigt.Finns det lyckliga människor ? Hon ger olika tips och tankegångar kring detta.
Jag kom då och tänka på våra somrar i Italien då lyckan är fullständig. Trots att det kan regna flera veckor och t.o.m. snöa ingen bil, tv ,internet och inget shoppande bara vara.Finns ingenstans som jag känner sådan harmoni med mig själv och dom runt omkring mig. Ibland känns det som om man måste försvara att det är så
-klart att det måste vara kul och åka till dottern..
- jag du har ju sommarlov ...
- du är ju på semester utan måsten
Ja just det vilka MÅSTEN är inte det något som jag har satt upp själv . Jag ska ta mig fan ta en ordentlig funderare på mitt liv inte familj den är det bästa man kan få inte heller arbetet ,pengarna osv utan mig själv hur lever jag mitt liv . Kan jag göra annorlunda. Jag hoppas att hitta något som kan få mig mer i balans.



Felicità

Lotta




Kommentarer
Postat av: Carro

Tack goa du!



Vilka djupa funderingar. Tror man får såna perioder ibland när man funderar över allt. Själv försöker jag fokusera på det goda i livet...dvs vänner och familj, det är egentligen det enda jag behöver för att må bra. Inget annat är värt att slita ihjäl sig för, även om jag tycker om att jobba. Men tar jobbet och alla måsten för mycket energi och tid från familj och vänner så är det oftast inte värt det... När det blir så brukar jag stanna upp och försöka "andas" ett tag. Stannar hemma, laddar batterierna och är lite okontaktbar i några dagar tills jag orkar igen... Det är svårt att vara i nuet hela tiden, men jag försöker...



Förstår vad du menar med lugnet i Italien...en plats där man släpper allt och bara njuter. Ni ska snart dit :) Längta och njuuuuut! Jag ska till Bergamo med jobbet i slutet av april. Häääärligt!



Kramar

2010-02-28 @ 10:26:46
URL: http://carrostankar.blogg.se/
Postat av: Petra

Du skriver så tankvärt! Ser fram emot att ses imorgon! Kram

2010-02-28 @ 22:26:51
URL: http://minfortrolladevarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0