.....kan ord och idéer förändra världen!

Varför ska det vara så svårt ?
Idag visa jag filmen Döda poeters sällskap och  fick då så många tankar och besvikelse över vad skolan idag gör med våra ungar. Under promenaden tänkte jag på de trötta bittra ögonen som jag möts av varje dag.
"Varför måste jag gå här vad är meningen "
Trötta slitna 14-15-åringar som har tappat fotfästet. Den enda lycka är att sitta framför datorn och besegra någon i för mig helt främmande spelvärld. Vad har jag då att komma med? Inte kan jag likt Keaton i Döda poeter ställa mig på bordet och skrika "Carpe diem". Skulle på sin höjd få en suck och en undran om vad de ska jobba med så de kan få gå hem.
Jag blir också så ledsen över att det är inte dom som gett upp utan vi  som svikit dem. Var finns mamma och pappa som har tid att se till att jag lägger mig och att jag vaknar. Som orkar vara den där obekväma och oftad hatade föräldern som säger STOPP! men som sen blir älskad dubbelt upp för att vi fanns där och våga visa respekt  för våra barn och oss själva
"Jag gick till skogs för att leva medvetet och suga märgen ur livet
..
...
Det finns ingen spänning för våra tonåringar att gömma sig i en grotta och göra det otillåtna , titta på naket (vadå varje dag i tv) hemska tanke ..läsa porr .. röka ..dricka ... det gör dom till vardags.
Visst jag vet att inte alla är så illa ute och att vi vuxna gör så gott vi kan . Men är det inte så att vi kan lite mer och att allt för många av våra unga är farligt ute.
Var det längesedan ni såg filmen ge den en chans till
Vill avsluta med ett tack till S som får mig att tro på att det går och den härliga promenaden i hamnen vid lunch


Lotta



Kommentarer
Postat av: Iza

Allt är som det ska Lotta! Du gör så gått du kan och vill inte ungarna ha din hjälp så kan du ju alltid få hjälpa mig med psykologin... :-D

Saknar dig <3

Pusselikram

2010-03-23 @ 15:38:52
URL: http://medialochannorlunda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0